Etorkizuna sendotzen: BDCCren Sendotze Programa
Basque District of Culture and Creativity (BDCC) Euskadiko kultura eta sormen industriak garatzeko, funtsezko Sendotze Programa da. BDCCren helburu nagusia sektoreko enpresei laguntzea da, tresnak eta baliabideak emanez beren proiektuak sendotzeko eta hedatzeko.
BDCCren sendotze-programak laguntza integrala eskaintzen die parte hartzen duten enpresei, tailerren, mentorien eta baliabide pertsonalizatuen bidez. Enpresa-gaitasunak indartzea eta berrikuntza sustatzea du helburu, funtsezko arloetan aholkularitza eskainiz, hala nola negozio-ereduan, finantzaketan, branding-ean, marketinean, komunikazioan, lidergoan, berrikuntzan, jasangarritasunean eta negozio digitalean. Zatoz gurekin programa hau zehatzago ezagutzen, parte hartu duten bi enpresaren eta irakasleetako baten bitartez.
-
Sendotze Programaren eragina
- Sendotze Programaren eragina parte hartzen duten enpresen eta inplikatutako adituen esperientzietan islatzen da. Factoría de Comunicación Cultural-eko Nerea Kortabitartek bere enpresaren eraginkortasunean eta produktibitatean izan duen eragin positiboa azpimarratu du, batez ere bezeroekin komunikatzeko automatizazioa ezarri izana. Factoría de Comunicación Cultural, kultura-sektorean espezializatutako agentzia da, eta hainbat zerbitzu eskaintzen ditu; hala nola prentsakabinetea, aholkularitza estrategikoa edo erakundeei, ekintzaileei eta enpresei zuzendutako komunikazio eta marketineko prestakuntza.
- Nereak, beste ekintzaile batzuen gomendio baikorrengatik, BDCCren Sendotze Programan parte hartzea erabaki zuen. Programa honi esker, bere negozioaz hausnartzeko eta bere etorkizuna modu estrategikoagoan planifikatzeko aukera ikusi zuen. Bere negozioaren ikuspegi estrategikoagoa eta epe luzeagokoa izateko trebetasunak eskuratu zituen; bere negozioa lehiakorragoa izateko zerbitzuak eta prezioak hobeto egituratzen ikasiz. Aloka-ren sortzailea den Maria Aizpuruk ere parte hartu zuen programan. Programari esker negozioaren ikuspegi panoramikoagoa eta merkatuaren ikuspegi orokorragoa lortu zuela uste du. Adituen prestakuntzari esker, erabaki garrantzitsuak hartu ahal izan zituen bere plataformarako, eta marketinari eta digitalizazioari buruz ikasteko aukera izan zuen. Profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko marketplace bat da Aloka, oporretako alokairurako dagoen plataforma ezagunaren antzekoa. Ikus-entzunezko ekipoen jabeek modu seguruan igo ditzakete plataformara, eta behar dituztenek aurkitu eta alokatu egin ditzakete. Ez da alokairu eredu tradizional bat, baizik eta eskaintza soberakina eta dagoen eskaria lotzen ditu. Maria Aizpuruk, ikus-entzunezko produkzioaren sektoretik datorrenak, tokiko merkatuan estali gabe zegoen behar bat ikusi zuen, eta programan parte hartzea erabaki zuen, bere ideiak egituratzeko eta ordenatzeko. Programak plataformari forma ematen eta enpresarentzat garrantzitsuak diren balio sozialak zehazten lagundu zion. Enpresa ikuspegi argiagoa eman zion, negozioaren eraginkortasuna eta produktibitatea hobetuz.
-
Berrikuntza eta aukerak
- Sendotze Programan parte hartu duten enpresek emaitza esanguratsuak lortu dituzte, merkatuan hazkundea, produktu eta zerbitzuen berrikuntza eta enpresa-kudeaketaren hobekuntza barne. Lorpen horiek banakako enpresei zein sektore osoari egiten diete mesede. Programan zehar sortutako sinergiei esker, enpresek elkarrengandik ikasteko aukera dute, lehiarekiko beldurra gaindituz. Lander Balza, programan eskolak emateaz arduratzen den profesionaletako batek, parte hartzaileen arteko konpetentzia mentalitatea aldatzeko lan egiten du, ekosistema komun batean elkarlana sustatuz. Ekintzailetzak eta autoenpleguak markatutako ibilbidea izanik, Landerrek berak eginiko akats berdinak ez egiten laguntzen die beste batzuei, eta bere esperientziaren ekarpena egiten du, bereziki negozioak finkatzeko fasean. Esperientziak partekatzearen eta konfiantza giroa sortzearen garrantzia nabarmendu du. María Aizpuru beste kultura-enpresa batzuekin harremana izatea eta sektoreko beste profesional batzuekin sinergiak eta konexioak sortzeko aukera izatea baloratzen du, bai eta hainbat arlotako espezialisten eskuragarritasuna ere. Tutoretzak eta iraunkortasun eta marketin digitala bezalako gai garrantzitsuen etengabeko eguneratzea oso onuragarriak izan ziren bere enpresarentzat.
- Nerea Kortabitartek nabarmendu du programari buruz zituen aurreikuspenak gainditu egin zituela, bereziki programarekin batera doazen profesionalen maila altuari esker. Mentorien kalitateari eta jasotako prestakuntzari esker, dagoeneko eskaintzen zituen zerbitzuen negozio-aukera berriak lortzea ahalbidetu zion.
-
Ikuspegi integrala eta pertsonalizatua
- Sendotze Programak hiru prestakuntza-modulu ditu, bakoitza 24 ordukoa, gehi 18 orduko proiektu-modulu bat, guztira 90 gaikuntza-ordu dituena. Modulu horiek arlo kritikoak estaltzen dituzte enpresak sendotzeko, negozio-estrategiatik hasi eta bezeroaren esperientziaren kudeaketaraino. Gainera, programak enpresaproiektu bakoitzerako, 12 orduko tutoretza pertsonalizatuak barne hartzen ditu eta horrek aukera ematen du gertuko jarraipena egiteko, enpresa bakoitzaren behar espezifikoetara egokituta.
-
-
Programak hiru helburu nagusi ditu:
- Trebakuntza eta laguntza ematea: Enpresek beren negozio-eredua finkatu ahal izan dezaten, prestakuntza eta tutoretza pertsonalizatuak eskaintzea, hobekuntza-arloak identifikatuz eta hazkunderako estrategia eraginkorrak inplementatuz.
- Etengabeko hobekuntzarako kultura sustatzea: Pentsamendu kritikoa sustatzea, non enpresek etengabe berrikusi eta eguneratuko duten beren negozio-eredua, epe luzera bideragarritasuna eta hedagarritasuna ziurtatzeko.
- Bezeroaren esperientzia hobetzea: Harreman-puntu guztietan bezeroesperientzia bikaina eskaintzearen garrantzia azpimarratzea, bezeroarekiko elkarrekintza bakoitza baikorra eta koherentea dela ziurtatuz.
- Programak metodologia berritzaileak erabiltzen ditu, enpresei beharrak eta aukerak identifikatzen, arazo konplexuei aurre egiten eta irtenbide eraginkorrak sortzen laguntzen dietenak. Programaren saioetan, etengabe ebaluatzen da enpresen aurrerapena, enpresa bakoitzaren egungo negozioereduaren azterketa eta birbalioespena eginez, indarguneak eta hobetu beharreko arloak identifikatuz. Lander Balzak, diseinatzaile eta programaren irakasle gisa, diseinuan pentsatzeko eta lan egiteko modua transmititzea du helburu, beharrak eta aukerak identifikatuz eta arazo konplexuei helduz. Diseinu-pentsamendua eta Lean Startup metodologiak erabiltzen ditu, praktikan eta aplikagarritasunean arreta jarriz. Negozio-ereduari eta haren eskalagarritasunari buruzko hausnarketa ere sustatzen du.
-
Lorpenak eta erronkak
- Sendotze Programa erronka handia da, bai programaren parte diren enpresentzat, bai gaiak aurkezten dituzten espezialistentzat ere; izan ere, azkar egokitu eta eboluzionatu behar dute. Aditu horiek, ezagutza konplexuak modu argi eta eraginkorrean transmititzeaz gain, orientazio praktikoa eta etengabeko laguntza ere eman behar dute, horrela, enpresa parte-hartzaileek ikasitakoa beren enpresa-proiektuetan modu arrakastatsuan aplikatu ahal izateko. Alokako María Aizpuruk adierazi du informazio-kantitatea eta zenbait gairen konplexutasuna, bereziki finantzarioak eta digitalak, erronka garrantzitsuak izan zirela berarentzat. Ekoiztetxearen eta Alokaren artean denbora orekatzea zaila bazen ere, merkatuan zegoen behar argiak bultzatuta, plataforman gehiago zentratzeko erabakia hartu zuten. Tarte horretan BDCCrekin izandako harremana oso ona izan zen, kontaktua mantenduz eta etengabeko babesa jasoz. Jasotako laguntza eta programan ikasitakoari esker lortutako emaitzak erakusteko aukera baloratzen ditu. Programan parte hartuz eta BDCCren laguntzaren bidez, bere negozio-eredua antolatzea eta garatzea lortu zuen, marketina eta digitalizazioa bezalako funtsezko arloak identifikatuz, eta bere helburuak lortzeko finantzaketa-aukerak emanez. Desafiorik handiena denboraren kudeaketa izan zela nabarmendu du Factoría de Comunicación Cultural-eko Nerea Kortabitartek. Programan parte hartzeak prestakuntza eta hausnarketa ordu asko eskatu zizkion, eta hori eguneroko lanarekin uztartu behar izan zuen. Esfortzuak merezi izan duela uste du Nereak, enpresa mailan hobetzea eta jarritako helburuak hobeto lortzea ahalbidetu diolako. Hiru urtez egon da BDCCrekin harremanetan, bere aholkuak eta baliabideak erabiliz negozioa hobetzeko, eta asko estimatzen du ekintzaileei eskainitako etengabeko laguntza. Lander Balzaren aburuz, erronkarik handiena negozio ereduen balidaziora eta programaren formatu digitalera egokitzea izan zen; izan ere, programa sinatu duten Euskal Herriko enpresa guztien parte hartzea errazteko saio gehienak online egiten dira. Erronka horiek gainerako irakasleekin koordinatuz eta bere ikuspegia online modalitatera egokituz gainditzea lortu ditu. Horri esker, profesional gisa hazi da, eta programako gainerako partaideengandik ikasteko aukera izan du.
-
Sendotze Programaren garrantzia
- Sendotze Programan parte hartu duten enpresek emaitza esanguratsuak lortu dituzte, merkatuan hazkundea, produktu eta zerbitzuen berrikuntza eta enpresakudeaketaren hobekuntza barne. Lorpen horiek banakako enpresei zein sektore osoari egiten diete mesede.
- Maria Aizpuruk eta Nerea Kortabitartek kultur arloan enpresa profilak indartzeko programa hau gomendatzen dute, profil hauek askotan ez baitute enpresa prestakuntzarik. Nabarmendu nahi dute kultura ere ekonomikoki potentzial handiko industria dela. Bertan parte hartu izanaren onurak ikusirik, beste enpresa batzuei programan parte hartzea gomendatzen diete. BDCCren Sendotze Programa funtsezko ekimen gisa ezarri da Euskadin kulturaeta sormen-industriak garatzeko. Ikuspegi integral eta pertsonalizatuaren bidez, programak erakutsi du berrikuntzarako eta enpresa-hazkunderako katalizatzailea dela, eta etorkizun oparoa ziurtatuz sektoreari.