Eduki nagusia pasatu

SILVIA ECHEVERRÍA, NAW MARKAREN SORTZAILEA ETA CEOa

"Berrikuntza teknologikoa eta oinetako naturalak: Naw-ren apustua kirol-oinetakoen bikaintasunaren alde."

Ekintzailetzaren munduan, bideek ustekabeko norabideak har ditzakete, inoiz imajinatzen ez ditugun lekuetara eramanez. Naw-ren sortzailea den Silvia Echeverríarentzat, bidaia hau ezohiko konbinazio batekin hasi zen: arkitektura eta publizitatea ikastea. Graduatzean, ordea, krisi global baten errealitate gordinari aurre egin behar izan zion. Erronka horren aurrean, berriz asmatzea erabaki zuen, eta hala jaio zen Naw, oinatz naturaletan espezializatutako kirol-oinetakoen marka. Ama gisa izandako esperientziatik inspiratuta eta proiektuen diseinuan eta kudeaketan dituen gaitasunengatik babestuta, Silviak haur-modaren mundu liluragarrian barneratzea erabaki zuen, eta proposamen bakar bat sortu zuen, merkatuan berrikuntza lortzeaz gain, txikien garapen integrala zaindu nahi duena.

2023ko irailean merkaturatu zenetik hilabete gutxi batzuetara, Naw indarrez sartu da merkatuan, oztopoak gaindituz eta enpresa-mundu gero eta lehiakorrago batean bere bidea markatuz.

  • Arkitektura eta publizitatea ikastetik, modarekin zerikusia duen enpresa bati ekitera, zerk bultzatu zintuen jauzia egitera?

    ¿?
    Publizitatea eta arkitektura ikastea erabaki nuen, nire ikasketak amaitutakoan dena ondo joango zela uste nuelako. Baina, unibertsitatetik ateratzean, eraikuntzaren krisiarekin topo egin nuen. Orduan erabaki bat hartu behar izan nuen: emigratu edo birziklatu. Proiektuak diseinatu eta kudeatzeko nire gaitasunek bertan lehiatzeko abantaila ematen zidatenez, modaren sektorearen alde egitea erabaki nuen.
  • Zer da Naw? Nondik sortzen da oinatz naturalaren aldeko apustua?
    Naw oinatz naturaletan espezializatutako kirol-oinetakoen marka gisa sortu zen, ama gisa izan nuen esperientzian oinarritua. Ama bihurtzean, nire semearen garapen naturalarekiko kezka areagotu egin zen, bai alderdi psikologikoetan, baita psikomotoreetan ere. Haurren modaren mundua aztertuz, nire semea hazteko aukerarik onenak aukeratzearen garrantzia ulertu nuen, besteak beste, oinetako egokiak aukeratzearen garrantzia, alegia. Aurretik sektorean lan egin nuen, eta berehalako match-a izan zen. Zenbait gogoeta egin ondoren, kirol-oinetako osasungarriak garatzea erabaki nuen.
  • Proiektua 2023ko irailean argitaratu zen. Nola baloratzen dituzu lehenengo hilabeteak?
    Proiektua 2023ko irailaren 18an jarri zen martxan eta, oraingoz, balorazioa oso positiboa da. Proiektu hau ez da igaro startup-ek zeharkatzen duten "heriotzaren bailaratik". Naw hasieratik sartu da merkatuan. Egia da prozesuan arazoak sortu direla, baina, momentuz, ibilbide osoa oso positiboa da.
  • Naw-k hiru oinarri argi ditu: berrikuntza teknologikoa, ekonomia zirkularra eta hazkunde osasungarria. Zergatik hartzen da ekonomia zirkularrari balioa emateko erabakia?
    Gaur egun, enpresa bat zirkulartasun-printzipioak kontuan hartu gabe sortzen bada, bere epaia sinatzen ari da, ez bakarrik erregulazio espezifikoak iritsiko direlako, baizik eta, gainera, hori delako gure garaiari dagokiona. Hasieratik pentsatu zen ekoizten ari den horretan zirkulatzeko prozesu bat ekodiseinatu eta garatu behar zela.
  • Nola txertatzen da teknologia bere produktuetan, erabiltzailearen esperientzia eta zapaltze naturalaren eraginkortasuna hobetzeko?
    Naw kirol osasungarria da, eta kirolari lotutako guztia teknologiari lotuta dago beti. Kirola egiten ari garenean, gure egunerokotasunean baino errendimendu eta inpaktu askoz handiagoa izaten ari gara. Hori dela eta, hasiera-hasieratik teknologia propioa garatu zen. Horri esker, ohiko martxako zein inpaktu handiko egoeretarako oinatz naturala garatu ahal izan da. Hasieratik, berrikuntza teknologikoa funtsezko osagaia izan da gure proiektuan.
  • Aurreko batzuetan, Balantze Hirukoitza behin baino gehiagotan aipatu duzu. Nola aplikatzen da Naw-en?
    Balantze hirukoitza enpresa-kontzeptu bat da, eta gizarte-, enpresa- eta ingurumen-esparrua zaintzea du ezaugarri. Kontzeptu nahiko abstraktua da, eta, startup batera eramatean, esparru txikiagoko ekintzak eta erabakiak gauzatzen dira. Gure kasuan, gizartearen osasuna zaintzen duen produktu bat garatzen ari gara, eta, beraz, pertsonen osasunean pentsatzen dugu, ez produktu estetiko huts bat garatzean. Enpresa mailan, Naw taldea ez dut nik bakarrik osatzen, diseinatzaileak eta bideoko eta eremu digitaleko adituak ditut bidelagun. Online lan egiten dugu, ordutegi malguak ditugu, bizitza pertsonala eta profesionala uztartu egiten ditugu, hau da, enpresa-egitura oso atsegina da. Azkenik, ingurumenaren arloan, hasieratik ekodiseinuaren eta ekonomia zirkularraren alde egiten dugu. Teknologia oinarrizko osagaia izan da hasieratik gure proiektuan
  • Nolakoa da modaren sektorea eta, zehazki, oinetakoena Euskadin? Gorantz doan merkatua da?
    Modaren eta oinetakoen sektorea ez dago beste leku batzuetan bezain garatua. Ehungintza nabarmena izan den arren, oinetakoen ekoizpena ez da hain nabarmena izan. Interesgarria da, izan ere, oinetakoen industria ondo egokitzen da tokiko ingurunera, moldeekin lan egitea eta produktuak diseinatzea eskatzen baitu, eta jarduera horiek Euskadin aspalditik egiten dira. Ia kirol-oinetakoen enpresarik ez egon arren, uste dut ibilbide ona egin daitekeela.
  • Gaur egun, produktua online bakarrik lor daiteke. Markaren helburuetako bat da denda fisiko bat egunen baten irekitzea?
    Gaur egun, penintsulan 20 saltoki dituen arren, Naw online plataformaren bidez bakarrik saltzen da. Hasiera batean, stocka mugatua zen, baina udaberritik aurrera handitu egingo da, denda fisikoetan erosi nahi duten bezeroen eskaria asetzeko, hain zuzen. Epe luzera, Pop Up Store-aren formatu bat planteatzen dugu, aurrerago denda bihurtuko dena.
  • Zeintzuk dira Naw-ren 2024ko helburuak?
    Naw-k 2024rako dituen helburu nagusiak hauek dira: bizirik irautea, gama zabaltzea eta trail running-eko zapatila bat egitea. 2024. urteko irailean edo urrian argia ikustea espero dut. Klimatologia dela eta, mintz bat, Gore-Tex, ehun iragazgaitza edo zapata sendoagoa behar duen eremu geografiko horiek guztietara heltzea da helburua.
  • Nolakoa izan da hazkundea errespetatzen duten haurrentzako kirol-zapatilak fabrikatu eta merkaturatzeko prozesua?
    Fabrikazio-prozesua nahiko konplexua izan da. Startup bat izateagatik zenbait lekutan ez dugu lehentasunik izan. Egia da batzuetan ekintzaileen eskutik lan egiten zuten fabrikatzaileekin topo egin dudala eta kasu hauetan prozesua arinagoa izan da.
  • Oinatz naturalaren merkatuan duen posizioa indartzeko, Naw-k osasungintzako profesionalekin, atletekin edo marka garrantzitsuekin lan egin du?
    Hain zuzen ere, osasungintzako profesionalekin produktuaren garapenean lan egitea eta haiek sostengatzea funtsezkoa izan da produktuak onarpena eta ospea izan dezan. Ez da gauza bera oinetako estetikoak garatzea eta profesionalen eskutik joatea. Egia esan, hori izan da Naw-ri hasieratik merkatuan indarra hartzen lagundu dion puntuetako bat.
  • Zer onura ditu oinetako horiek erabiltzeak?
    Oinatz naturala da gaur egun ematen zaion izena, baina, berez, betidanik existitu izan den kontzeptua da. Haurrek ez dituzte euren hezurrak osatuta 16 urte betetzen dituzten arte, are gehiago, haur batek lehen urteetan kartilagoa besterik ez du. 3-4 urtetik aurrera, hezurtuago izaten hasten da oina, eta horrek esan nahi du oinetakoek beren lerrokaduran eta jarreran, zein beren garapen psikomotor osoan, izango dutela eragina.
  • Haurrentzako modan soilik erabil daiteke formatu hori, edo helduentzako oinetako naturalak errespetatzen dituzten oinetakoak egin daitezke?
    Helduok arazo bat dugu: urte askotatik osasungarriak ez diren oinetakoak erabili izan ditugu, eta, beraz, beharrezkoa da trantsizio bat oinatz naturaletako oinetakoetara egokitzeko. Gaur egun, kirol-munduan eta osasun-arloan, arazo ortopediko edo jarrera-arazo asko konpontzeko produktu mota hori aholkatzen hasi dira.
  • Naw kirol eta kasual moda batzen dituen athleisure joeraren alde dago. Posible izango ote zen produktu hori beste oinetako-mota batzuetan? Kirolaz kanpoko oinetakoetarako jauzia egitea pentsatu duzu inoiz?
    Oinetako-mota hau beste oinetako-mota batzuetan erabiltzen da batez ere. Kirol-produktuetan dago gabezia. Operadoreren bat helduaroan ari da lanean, baina horrelako oinetakoen enpresa gehienak kasual modan espezializatzen dira. Izan ere, kirolaren eremu teknikoagoa dela eta, fabrikazioa prozesu konplexuagoa izaten da.
  • Zergatik erabaki zenuen BDCCrekin harremanetan jartzea eta elkarlanean aritzea?
    Hasieratik, ekintzailetzarekin hasi aurretik, BDCC lagungarria izan da hainbat arlotan, hala nola finantzetan edo marketinean. Hala ere, BDCCren alderdirik aipagarriena eskaini didaten akonpainamendua izan da. Naw bultzatzen laguntzeaz gain, funtsezkoak izan dira garapenean. Gaur egun, BDCCrekin harremanetan jarraitzen dut, eta eguneroko lanean sortzen diren beharrizanekin edo zalantzekin laguntzen didate.
  • Zein izan da Naw eta BDCCren arteko lotura?
    Euren tresna digitalen eta aholkularitzen bidez garatu dut negozio-eredua. Funtsezkoa izan da laguntza, diru-laguntza edo bultza gaitzaketen eragileen berri izateko. Enpresa-proiektua hasi ondoren, BDCCk berariazko aholkularitza eskaintzen du hainbat arlotan, sor daitezkeen behar zehatzetarako, alegia. Gaur egun, lege-aholkularitza jaso dut. Besteak beste, aholkularitza horri esker patentatu ahal izan nuen teknologia. BDCCk lagundu egiten dizu ezagutzen ez dituzun arazoak konpontzen.

BESTE ALBISTEAK

Bat egin

BDCCko kide izan nahi duzu eta nobedade guztien berri izan?

Orientazioa
TAKE A
LOOK!!!

AHOLKURIK EDO ORIENTAZIORIK BEHAR DUZU?

Zure proiektu, enpresa edo erakundearen inguruan hausnarketarako tresnak edo aholkularitza bilatzen ari zara?

Gure esperientziarekin eta gure sarearekin, zure enpresa-erronketan lagunduko dizugu, tresnen katalogoaren eta aholkularitza pertsonalizatuaren bidez.

Zure negozioarekin lagunduko dizugu
info@basquedcc.eus

Cookien erabileraren helburua webgune honen erabilera aztertzea da. Informazio gehiago nahi izanez gero, ikusi gure cookien politika.

Euskadi, auzolana